2009-06-11

Vad gör jag egentligen hela dagarna? Svar: inte mycket. Det är inte så lätt att vara lyxig hemmafru när man inte har några möbler. Men imorrn blir det ändring på det, för då kommer vårt flyttlass ner. Markus har tagit ledigt från jobbet imorrn så att han kan hjälpa till. Om vi har tur så kommer lasset redan tidigt på morgonen och då lär vi bli klara innan lunch. 

Undrar om den svenske chauffören vill bli bjuden på lunch eller om han helst bara vill åka hem igen. En liten lunch vill han nog ha...

Igår var vi och handlade i en bra affär, Aligro. Den motsvarar typ Coop forum, eller Kvantum i Sverige, men utan alla kläder och sånt (istället har de låååånga hyllor med alkohol, heja!!). Där kan man iaf hitta normalstora ostar och ordentliga paket med frysvaror. Nu har vi tyvärr bara ett litet frysfack i kylskåpet som blir fullt så fort man stoppar in iskubslådan, men Markus har lovat mig en frys i examenspresent. I andra affärer är iaf alla förpackningar så smååå, vilket troligtvis innebär att man ska gå och handla varje dag, men det är liksom inte min grej. Jag ska visserligen föreställa en hemmafru nu i sommar...men då måste man ju borsta håret och se ordentlig ut när man går ut...det vet jag inte om jag orkar. 

Hm, dags för lunch.

2 kommentarer:

  1. Borsta håret kan du väl i alla fall göra? Du som jämt klagade på mig förut! ;)

    SvaraRadera
  2. Jaja...jag skaaaa borsta håret innan jag går ut...

    SvaraRadera