2009-06-06

Håhåjaja, igår var jag på bio med Ulrika och Sara. Vi såg den norska filmen Max Manus. Den handlar om Norges motståndsrörelse under andra världskriget. Den är mycket sevärd! Jag blev väldigt imponerad av den höga kvaliteten på specialeffekter, scenografin och manuset. Att den handlar om verkliga händelser gör ju inte saken värre. Heja Norge!! :)

Nu bor jag för övrigt hemma hos min syster, eftersom flyttgubbarna var och packade ihop och tog med sig allting i torsdags. De var otroligt effektiva. Första gubben, Janne, kom kl. 8.30 på torsdagsmorgonen, kl. 10.00 hade han packat och emballerat allt som fanns i vardagsrummet. Kl. 10.00 kom två andra gubbar också (jag har glömt vad de heter) och började packa resten av lägenheten. Kl. 15.00 var de klara. Då hade de packat och emballerat 89 kollin. Inte klokt vad mycket grejer man har. Och då hade jag och Markus ändå rensat ut en hel del skit innan flytten i februari. På fredag anländer vårt bohag i Genéve. Ska bli skönt att byta ut luftmadrassen mot vår egen säng och ha några stolar att sitta på...och ett bord att sitta vid.

Nä, nu måste jag äta nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar