2009-06-03

Har inte riktigt fått kläm på det här med hur denna blogg fungerar. Så snart jag vet hur man ändrar layout och lägger in bilder så kommer det att ske.

Just nu är jag faktiskt i Sverige för att övervaka ihoppackningen av lägenheten. Det enda jag behöver göra är att packa de saker jag kommer ha användning av här i Sverige i höst. D.v.s. skolböcker och vinterkläder. I övrigt ska allt packas ned och skickas till Genéve. Känns lite overkligt att det skulle gå så snabbt att få lägenhet där nere. Vi hade fått höra att det kunde ta flera månader innan man ens fick ett erbjudande. Fast vi verkar i.o.f.s. haft otrolig tur, vår italienska vän Elena har tittat på typ nio lägenheter, ansökt fem av dem, men inte fått en enda. Antingen är hon alldeles för kräsen (vilket jag har svårt att tro) eller så är det för att hon är singel och jag och Markus är förlovade. Schweiz är inte så framåt om man säger så. Att kvinnor fick rösträtt så sent som 1972 och föräldraledigheten är sex veckor säger väl något om inställningen till arbetande kvinnor. 

Nä, nu ska jag ta itu med skolböckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar