2009-06-14

Klart!!

Det blir inget långt inlägg, för jag är sååå trött.
Vårt bohag kom i fredags och det tog bara flyttgubbarna 3 timmar att bära in allt och de-emballera det. Sen lämnade de oss åt vår uppackning.
Efter två och en halv dag är det äntligen klart. Gardinerna är uppe (men de är för korta, takhöjden här är ju 3 meter) och nästan alla lampor är uppe också. Tavlorna sitter där de ska och böckerna står upp i bokhyllorna (det du, Matilda).

Nu ska jag sova lääänge. Imorrn ska jag torka golven. Det enda som är kvar. :)

3 kommentarer:

  1. Sensation! Att böckerna står upp alltså... haha, nejdå. Jag ska inte säga någonting. Just nu ser det ut som en svinstia hemma hos mig. Ni skulle nog smälla av båda två om ni såg röran.

    Hjälpte mamma att flytta de flesta möblerna igår. Det blev två fulla släpvagnar (sådana där man hyr med kåpa på). Så nu har jag träningsverk efter alla tunga lyft. På söndag ska vi flytta resten... stora spegeln i vardagsrummet, någon bokhylla och lite sånt. Blir förhoppningsvis inte lika jobbigt. Det börjar i alla fall likna ett hem i hennes lägenhet. Annat än vad man kan säga om Nilshindricks nu! Haha.

    Hälsa Markus
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jaså fick din mamma nyckeln tidigare? Vad bra, då slapp ni ju flytta allt på en dag. Det ska bli roligt att se den nya lägenheten...när det nu blir. *hmm*
    Ska du hjälpa mor din att packa upp också? Det är rätt skönt att få det gjort med en gång har jag märkt, även om det tar en hel helg... ;)
    Markus hälsar tillbaka!
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Åh herreguuud. Upptäckte precis att jag hade stavat fel på träningsVÄRK. Illa. Jag som alltid blir irriterad när manniskor inte kan skilja på verk och värk. PINSAMT.

    SvaraRadera