2009-06-19

Åh herreminje vad varmt det är!!!

Håller ju på att smälta bort! Och då är solen ändå inte framme, utan det är lite mulet och ser ut att kunna bli regn (snälla börja regna!!). Har ingen termometer men det är minst 25 grader! Och nu ska ni inte bli avundsjuka, försök storhandla inför midsommar och transportera hem fyra sprängfyllda kassar på en cykel i den här värmen. Sen lovar jag att ni också ber om lite regn och åska.

Aligro är en intressant affär. Det är totalt omöjligt att hitta små förpackningar, som jag berättat om förut. Men ibland hittar man små förpackningar iaf, men självklart säljs de ihopplastade med andra små förpackningar så att man ändå måste köpa fem kilo mjöl när man bara behövde två. Som tur var slapp jag köpa tio kilo socker, det fanns "gourmet"-socker á 750 gram per förpackning att köpa också. "More expensive, not worth it" sa mannen jag frågade i affären. "But I can't carry ten kilos" sa jag. "Ah, then you have to buy expensive one". Nähä?!?!
I vilket fall som helst så lyckades jag ta mig hem med fem kilo mjöl och 1,5 kilo socker...och en hel drös med andra saker som inom de närmaste timmarna ska förvandlas till tre olika sorters paj och en marängtårta.

Hoppas bara att 20 ägg, fem kilo mjöl, 1,5 kilo socker, tre purjolökar (återigen, går inte att köpa styckvis...) ett kvarts kilo spenat, två kilo potatis och ett kilo broccoli räcker...

2 kommentarer:

  1. Haha herregud! Stackare som fick kånka hem allt det där. Men jag hoppas det blev gott :)

    SvaraRadera
  2. O ja det blev det. :) Och mycket över blev det också. :)

    SvaraRadera