2009-06-15

Åska på G...

...det känner jag i huvudet. Konstigt egentligen, hemma i Sverige märker jag inte av ett annalkande åskväder annat än att det blir kvavt, men här nere blir jag tung i huvudet och kan inte sluta svettas. Det enda som hjälper är att dricka massa kallt vatten och sitta i ett mörkt rum...men då blir det så förbaskat varmt så då måste jag öppna balkongdörren (yey, jag har två balkonger!) men då blir jag tung i huvudet igen. Moment 22.

Genéve är en bra stad att cykla i. Alla cykelbanor är utmärkta med gul och röd färg, de är enkelriktade så att man cyklar med trafiken och folk ser sig för när de går över en cykelbana. Iaf gjorde de det igår och idag, de två dagar jag använt min cykel. Men även om det är en bra cykelstad så ska jag nog införskaffa en hjälm snart, folk kör som idioter oavsett fordon. De stannar vid rödljus och de kör inte på varandra lika ofta som fransmän gör (d.v.s. man ser inte lika många buckliga bilar här som i Frankrike) men de rivstartar vid grönt ljus (troligtvis inte äkta schweizare dock, för de är otroligt slöa vid grönt ljus) och använder inte bilbälte. En härlig mix av fransk mentalitet och tysk disciplin med andra ord... :)

Nehepp...nu ska jag laga mat. Heppåre!

1 kommentar:

  1. Jag får väl ta med mig cykeln när jag kommer och hälsar på då. ;)

    SvaraRadera