2010-02-17

Satt i gång processen...

...som kommer ta ca. fyra månader. Jag menar så klart att få svensk sjuksköterskelegitimation och dessutom schweizisk. Att få den schweiziska kommer bara det ta 2 månader och först måste jag ha den svenska vilket kan ta ca 2 månader det med. Men jag har iaf postat alla papper så nu är det bara att vänta. Och plugga franska. :)

Markus jobbar sent ikväll, så jag är ensam. Igen. Vilket både är bra och dåligt, bra för att jag hinner tvätta och städa i köket, dåligt för att det är tråkigt att vara ensam. Ju.

Sitter och kollar på Antiques Roadshow på BBC Entertainment. Ganska kul att se alla bli så sura över att deras "antikviteter" inte är värda nånting... *hehe* Men också kul att se småsaker som inte ser mycket ut för världen men som visar sig vara 400 år gamla och värda hur mycket som helst.

Nä, tvätten väntar.

A bientôt!

Kl. 19.oo: Markus ringer, han är på väg hem och ska köpa med sig sushi!! *mumsmums*

3 kommentarer:

  1. Lyylllos som fick sushi till middag!!!
    Det verkar som att du får vänja dig vid att vara Matilda - vara ensam. ;)
    Puss och kram på min duktiga svägerska (tänkte på att du är färdig sjuksköterska samt pluggar franska nu direkt efter) puss igen

    SvaraRadera
  2. "Being Matilda" - är det det nya uttrycket för att vara ensam??
    Puss och kram tillbaka på min söta svägerska!

    SvaraRadera
  3. Japp, snart kommer folk säga... "Ska du följa med ut ikväll?" "Näää, jag tror inte det . Ska nog köra en Matilda ikväll." Hihi
    Pusss o kram. hoppas ni har en trevlig helg

    SvaraRadera