2010-02-21

Lazy weekend...

Den här helgen har vi inte gjort mycket. I fredags var vi ute och åt middag med min "klasskompis" Anna och hennes man Mikko. De kommer från Finland, så det blev mycket prat om likheter och skillnader mellan Sverige och Finland och mellan respektive språk. Mycket trevligt.

I lördags sov vi lääänge och sen gick vi och åt lunch med Lelani (en sydafrikansk tjej som jag läste franska med i somras). Efter lunch gick vi och shoppade lite, jag köpte lite nya toppar på HM. På eftermiddagen/kvällen bakade jag semlor efter konstens alla regler. De blev väldigt fina och mycket goda. Markus är ju lite petig med sina semlor (det är jag med) och han ville absolut ha mandelmassa i sina semlor, jag tycker verkligen inte om mandelmassa så jag hade hasselnötter i mina. Mumsigt!! Vi kollade på Snowroller och mumsade semlor. Sen somnade jag ovanligt tidigt, redan 22.30. Konstigt.


I dag sov vi ännu längre, så länge att jag fick ont i nacken. Vi skulle egentligen städat i skafferiskåpet idag men det orkade vi inte. Vi gick och åkte skridskor istället (Markus åkte, jag halkade omkring som Bambi på hal is) och när vi kom hem drack vi varm choklad och mös lite.
Markus: -Mmm, nu känns som riktig vinter när man får dricka varm choklad och äta bullar.
Jag: -Men det är ju typ plusgrader och vårlikt ute. Knappast vinter.

Nu ska vi nog sova... G'natt!

3 kommentarer:

  1. Ni har det alltid så trevligt på helgerna... lyckostar. Själv jobbade man 10½ h igår. Väldigt kul va?

    Semlorna såg fantastiska ut!! Varför fick inte jag någon? :(

    puss o kram

    SvaraRadera
  2. eeehm hur går det med uppdateringen då?

    SvaraRadera
  3. Hallå! Verkar som om ni har det riktigt bra med skidor och semlor och mys :) Härligt! Ha det fantastiskt! Snart kommer vååååren!!
    Du pluggar väl franska ordentligt?? ;)

    SvaraRadera