2010-02-13

Fredag och lördag...

...var inte lika tråkiga som de andra dagarna var. I fredags var det ice-karting i ishallen. Helt enkelt go-carts på is. Jag var inte säker på om jag skulle köra, jag tycker att vanlig go-cart är rätt läskigt till att börja med, tänk er då att köra go-cart på is, ännu läskigare! Iaf så hängde jag med ut och efter första varvet så kom jag på att jag faktiskt tycker att det är rätt kul, bara jag slipper tävla mot alla. Det tar några varv att lära sig tekniken att "ställa upp" carten, d.v.s. att styra åt höger när kurvan går åt vänster och våga gasa på ändå. Och så gällde det att inte bromsa för mycket för då spinner man bara runt.

Jag får väl tillägga att jag lyckades med bedriften att krascha baklänges in i skyddsdäcken så att två skyddsdäck kilades fast under kofångaren därbak och släpade runt dem i 1,5 varv innan jag blev stoppad och hjälpt. Kan även tillägga att jag kom sist. Markus vann, såklart. :)

Efter våra äventyr i ishallen gick vi till, en till ytan rätt sunkig, pizzeria, men de hade supergoda pizzor! Jag lyckades faktiskt beställa en pizza Hawaii (men den hette Pizza USA) och den gick ner. Sedan drog vi vidare till Lady Godiva (som hädanefter kommer kallas Lady G) och drack öl. Vi skulle bara dricka en eller kanske två öl, men vi "råkade" bli kvar tills stängning. Teemu och Jaana som också "bara" skulle ta en eller två öl var också kvar. Och stackars Marc som var så kärlekskrank. Han förstod sig inte på kvinnor så han fick några goda råd av mig och Jaana. Typ, "compliment her on her intelligence and sense of humor, and then later on also say that she's got a nice body too". Vet inte om han tog oss på allvar, kanske lika bra det, jag är inte så säker på att det var något bra råd. :)

Idag har vi slööööat. Kollat på ett sammandrag av OS-invigningen på fransk tv. Jävla fransmän till att prata sönder alltihopa! Je te plie de la ploof!

Sen lagade Markus middag till mig! Svamprisotto till förrätt, lammfilé med rostade grönsaker till huvudrätt och brownie med blåbärsgrädde till efterrätt. Och prosecco till alla rätter. Mycket gott! Eftersom vi ska åka skidor imorrn så hade vi lite Valentinsmys idag istället. :)

Nä, nu ska jag sova!

2 kommentarer:

  1. Det lät som en riktigt trevlig helg. Hoppas skidåkningen var bra! :)
    puss o kram

    SvaraRadera