2010-04-20

Zumba!

Askul ju! Man blir svettig som en...svettig Mia (kanske mest p.g.a. att det är 20 personer i en liten sal med stängda fönster och ingen luftkonditionering). Jag har inte gillat den här sortens träningsform innan, aerobics-liknande, jag får för mig att alla kollar på mig när jag gör fel eller är klumpig. Men Zumba är nåt helt annat, mycket mera dansinspirerat och jag är definitivt inte sämst! (finns folk där med noll taktkänsla) Man får vicka på rumpan så mycket man vill och stegen och rörelserna är roliga.

Men som sagt man blir svettig! Förra veckan tog jag spårvagnen hem, skämdes som en hund för att jag var så svett. Idag undvek jag skammen genom att ta cykeln istället.

Har äntligen städat på balkongen. Blev så mycket mer plats i lägenheten, eftersom vi ställer ut bl.a. torkställningen där. Innan har den tagit upp plats i sovrummet. På lördag åker vi nog till nån trädgårdshandlare och köper balkonglådor och blommor och örter. Markus ska anlägga en mini-köksträdgård. Jag ska bara ha blommor! :D

Nä, dags för en dusch!

À bientôt!

2 kommentarer:

  1. Jag vill också möta våren i Genève! Attans att man inte har semester än på 3½ månad. :(
    puss & kram

    SvaraRadera
  2. Det där lät verkligen kul! Skulle behöva någon träning som verkligen är roligt... Fast jag har köpt nya träningskläder nu så det känns ganska kul ändå. Det är roligare att träna om man har snygga kläder. ;)
    puss & kram

    SvaraRadera