2010-05-17

Diverse...

Lite före- och efterbilder på vår vårstädade balkong. Sen hade vi fest och skitade ner den igen, hehe. :D

Tråååkig balkong med tvättställning.


Alla örter och blommor vi köpt.


Första lådan klar; Markus "örtträdgård"! (Från vänster till höger: mynta, basilika, timjan och oregano.)


Andra lådan klar; min "blomsterträdgård"!


Plantorna som ej fick plats i lådorna satte jag i separata krukor, det blev rätt fint tycker jag. :)

Det har varit svinkallt de senaste två veckorna, så det har inte riktigt varit läge att njuta av vår "trädgård" men jag hoppas att det snart blir varmare så man kan sola på balkongen lite. Hörde att det var ordentligt varmt i Sverige för årstiden. Hmm, nu längtar jag ännu lite mer dit.

Idag har Cate varit här. (Flickvän till Markus arbetskamrat Ed, hon är också sjuksköterska, så vi är i samma sits vad gäller franskan.) Jag bjöd på lunch; hemgjorda köttbullar, potatismos, gräddsås och lingon! Mums!!! Sen gjorde vi franskläxan som var lätt som en plätt...typ. Och beklagade oss över en tjej i vår klass som är fruktansvärt otrevlig och besserwisser-aktig. Hon har ingen respekt för någon annan i klassen utan öppnar munnen när hon känner för det och svarar på alla frågor som lärarna ställer utan hänsyn till vems tur det är att svara (ja, lärarna går i den ordning vi sitter). Jag sitter som tur var inte i närheten av henne, men en tjej som sitter bredvid henne har sagt att hon är väldigt snorkig och otrevlig när man pratar med henne, som om hon vore bättre än alla andra. Vilket hon inte är, för många gånger svarar hon faktiskt fel. Men hon kan inte riktigt acceptera att hon har fel utan hon ifrågasätter oftast lärarna då och frågar om det verkligen är säkert att hon har fel. Vilket hon ju så klart har. Jag tror faktiskt att de utbildade, diplomerade lärarna som har franska som modersmål kan franska bättre än hon. Faktiskt. :)

Nu ska jag inte skvallra mer. :)

À bientôt!

2 kommentarer:

  1. Lät som en hemsk tjej! Men vad fins ni har fått till det på balkongen.. Nu längtar jag ännu lite mer dit ;-)
    puss & kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig blogg du har! :) Älskar er balkong och ogillar tjejen som är snorkig.

    Vad spännande med bröllopsklänningen!

    Kram!

    SvaraRadera