2011-09-14

Awesome!

Har som ni alla (tre, fyra kanske t.o.m. fem??) läsare vet varit på smekmånad i USA, närmare bestämt på roadtrip på västkusten. Från L.A till Seattle på 15 dagar. Helt fantastiskt! Eller awesome som allting är over there. Hm, börjar känna mig lite halvamerikansk... Blandade in en hel del engelska ord när jag pratade med Markus när vi var iväg, vilket ju är lite lustigt med tanke på att vi inte gör det i vanliga fall här i Schweiz. Jag antar att det berodde på det faktum att vi befann oss i en engelsktalande miljö hela tiden, det gör vi ju inte här. Men när jag tänker efter blandar jag ibland (mycket sällan dock) in franska ord i svenskan och engelskan här i Genf. Skadad jag vet...

Har äntligen kommit igång med att skriva ansökningsbrev att skicka till olika arbetsgivare. Har hittat lite olika jobb att söka, nu gäller det bara att våga söka dem... Om det är nåt jag inte har just nu så är det bra självförtroende när det gäller sådant här. När man är ofrivilligt arbetslös en längre tid så sjunker självkänslan otroligt mycket, hur mycket man än försöker aktivera sig och göra saker på dagarna. Ibland tycker jag att jag är duktig som klarar av att stiga upp i rimlig tid på dagen, d.v.s. före kl. 12. Om jag dessutom lyckas äta nåt innan Markus kommer hem från jobbet så har det varit en lyckad dag...

Nu ska jag inte påskina att allt är miserabelt hela tiden, den här sommaren har ändå varit bra, det har varit fint väder och jag har lärt mig mycket om mig själv. I våras var det lite sämre dock... Nu hoppas jag att den här "honeymoon-high"-en håller i sig ett tag så att jag slutför mitt ansökningsbrev och laddar upp alla dokument på den där jobbsidan jag hittat. Håll tummarna för mig...

Vi köpte förresten en jättebra kamera i L.A och lyckades ta ca 3000 bilder tror jag, så bli inte förvånade om det kommer någon bildkavalkad eller två här eller på Fejjan... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar