2011-09-30

Gammel...

Ujujuj...är så gammal och grå...hela 30 år....

Hade en fantastiskt rolig födelsedagshelg! Visste att mina föräldrar skulle komma ner och "överraska" (pappa råkade försäga sig i somras), vad ag inte visste var att syrran och svågern också följde med ner! Jag och Markus åkte ut till flygplatsen på lördagen för att möta mamma och pappa, när vi sagt hej och kramats och jag tror att vi ska börja röra oss mot tåget så ville min pappa inte riktigt gå, utan han började prata om var flygplatsen ligger i förhållande till Genève. Detta är inget konstigt, för min pappa är sån, han vill gärna veta allt. *hehe* Plötsligt säger Markus, "oj, du får akta på dig Mia, det är någon bakom dig" och jag börjar röra mig åt sidan men då får jag en hand över ögonen och ett "Hej syrran!" i örat! Där står min syster och min svåger! Jag blev superglad! Jag hade inte sett dem sedan mormors begravning. Jag blev så glad att jag började gråta...

Sedan åkte vi hem till oss och tog det lugnt, visade lite bilder från vår honeymoon och drack lite vin. Vi hade förberett mat, Boeuf Bourgignon, som blev helt perfekt! Vi spelade spel, drack kaffe och avec och hade allmänt trevligt. Jag hade fortfarande ingen aning om vad som skulle hända dagen efter (som var min födelsedag) men jag började ana ugglor som får kläder när Markus gav sig av för att hämta "något". Detta något visade sig vara en hyrbil!

På söndagsmorgonen så var jag såklart redan vaken när alla kom in och sjöng för mig så falskt som bara min familj kan! :D Trodde inte att jag skulle få några presenter eftersom jag sagt till alla att jag önskade mig ett bidrag till kameran som vi köpte i USA. Tror ni att de lyssnade? Nääedå... Av systeryster med familj och äldsta storebror med familj fick jag en glasskål till vår KitchenAid (som heter Peaches). Faktiskt precis vad jag ville ha, hade just dagen innan sagt till Markus att jag skulle önska mig en sådan i julklapp. Av min andra bror fick jag en efterrättssked i silver och av mina föräldrar fick jag två sådana skedar och tre efterrättsgafflar! :) Och dessutom fick jag en present av Markus, trots att jag sa till honom att han inte skulle, jag fick ju en Iphone i somras. Men tror ni att han lyssnar på mig? Näääedå... Jag fick en Sealtbeltbag i svart! Jättehäftig och precis vad jag ville ha! Den lilla sneakisen hade köpt den i Seattle, på flygplatsen (där jag hade sett den) när jag låg och vilade i gaten innan vi skulle flyga! Jag älskar min man! Han är världens bästa! (om ni inte vet vad en Sealtbeltbag är för nåt så kan ni kolla här: www.seatbeltbags.com)

Sen efter lyxfrukost med färskpressad apelsinjuice (därav de 40 apelsinerna), bagels, bacon och ägg begav vi oss iväg upp i bergen, till Gruyères. Har ju varit där förut, men ostfondue är aldrig fel! Mmmmm, sååå gott! Vi kollade in muséet också och njöt helt enkelt av det fina vädret. Sedan åkte vi till Broc, till Maison Cailler och gick på chokladmuséet. Och åt massor av choklad!!! :D Helt perfekt födelsedag!

På kvällen var vi så mätta fortfarande så vi skulle bara äta lite snacks, och dricka ett glas champagne, men Markus kom hem med tårta! Så det blev chokladtårta med champagne istället, inte helt fel! Vi spelade lite mer spel och gick och la oss tidigt. Somnade gott kan jag säga!

Nu ska jag söka lite fler jobb och sen gå och handla... :)

2 kommentarer:

  1. Låter som du haft en helt underbar födelsedag! Så vill jag också fira min 30-årsdag! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter som en drömdag! (även fast jag NÄSTAN hört hela historien förut så fick man lite mer drömdag-feeling nu när man läste allt. Vet ej om du fattar vad jag menar nu, men men...)

    Men det är faktiskt lite taskigt att fresta en fattig student så där... Bagels, färskpressad juice, choklad, ostfondue... Blir ju sketahungrig! ;)

    SvaraRadera