2011-07-15

Herr Doktorn...

För att få en "Droit du pratique" (Rätt att praktisera) i kantonen Genève måste man skicka in en del papper (Förvånande va, papper...va? De är väl inte byråkratiska i Schweiz?). Bl.a. måste man besöka en herr doktor och få ett papper på att man är fysiskt och psykiskt kapabel att jobba som sjuksköterska i Genève. Så jag var hos herr doktorn idag. Han frågade; "Är du frisk?" Jag svarade; "Ja". Sen tog han mitt blodtryck, gav mig ett telefonnummer till en klinik som antagligen kommer att behöva anställa många sjuksköterskor snart eftersom de öppnar en ny klinik och sen fick jag min attestation om att jag är frisk. Allt tog ca. 7 minuter. Och kostar antagligen ca. 100 franc.

Nån dag ska jag räkna ut hur mycket pengar vi spenderat på det här... Men inte ikväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar