2010-06-29

Midsommar i Genève...

...firades med en picknick i en park med goda vänner. Vi åt sill, potatis, knäckebröd, sausage rolls, potato cakes, Quiche Lorraine, chips, bröd, pretzels och marängtårta med citronkräm och jordgubbar! Och självklart massor med snaps, öl och vin! (och vatten) Vädret var fint hela tiden, blev lite värmeåskväder framåt kvällen men det regnade inte. Vi stannade kvar tills det var så mörkt så man inte såg handen framför sig (kl. 23, jädrar vad jag saknar svenska ljusa sommarnätter!). Eftersom jag hade druckit så mycket vatten under dagen så hade jag faktiskt ingen baksmälla dagen efter, vilket jag faktiskt hade väntat mig med tanke på hur mycket snaps som gick åt dagen innan. Detta är två helger i rad som jag sluppit bakfylla trots att jag gjort mig förtjänt av det. *hmm* Den som lever får se...

Imorrn är sista dagen på intensivkursen i franska, ska bli rätt skönt faktiskt. Nästa vecka ska jag börja på två andra kurser istället, konversationskurs och stavnings/skrivkurs. De går tisdagar och torsdagar vilket passar mig alldeles utmärkt. Sen är det inte så långt kvar tills "tentan"! Yikes, är nervös... :)

Har skickat två ansökningar om jobb i Ljungby, vi får se vad som händer...

À bientôt!

2 kommentarer:

  1. Vad fint du har fixat här på bloggen förresten! :-) Mycket fint!

    SvaraRadera
  2. Haha, jadu Mia, den som lever får se... När du gjort dig som minst förtjänt av en bakfylla kommer den vara där! ;-)
    Längtar efter er också! Ses om 23 dagar. KRAAAM

    SvaraRadera