2012-02-10

Vilse i Stockholm...

Nä, har faktiskt inte gått vilse än, höll på att gå vilse i tunnelbanan idag dock.

Det var världens strul hela dagen i dag när jag skulle till barnmorskan. Först gick röda linjen från Hägerstensåsen inte, (det är den som ligger närmast där Sofia och jag bor), så då tänkte jag ta bussen, men jag missade den med 1 minut. Bestämde mig för taxi för jag hade bara 30 minuter på mig vid det här laget och jag visste inte vilken buss jag skulle med från Hornstull för att hinna. Hann iaf precis i tid till barnmorskan.

Allt var bra, fick bokat tid till ultraljud och nästa tid för besök också. Hade bra blodtryck men lite lågt Hb så jag får börja med järntabletter nu.

Åt sedan lunch på nåt köpcenter och köpte ett par jeans på Polarn & Pyret. De var i dyraste laget, men det var det värt. Sååå sköna och jag kommer kunna ha dem ett bra tag till.

Men sen när jag skulle åka hemåt fick SL fnatt. Tog t-banan från Fridhemsplan (det var där jag höll på att gå vilse, rätt stort kan man säga) till T-centralen, so far so good. Bytte till röda linjen mot Fruängen, fick åka två hållplatser, sen blev det vagnfel och alla fick stiga av. Väntade på nästa tåg som var överfullt, så jag bestämde mig för att vänta på nästa igen. Då blev det vagnfel på det tåget också och alla fick stiga av på nästa hållplats. Ersättande tåg kom precis bakom, som var samma tåg som det första som det var vagnfel på!!!! (Kände igen det för det var graffiti på sidan.) Blev helknäpp. Lägg därvid till att jag har haft ont i huvudet hela dagen p.g.a. att jag missade att dricka kaffe i morse...

Jaja, nu är jag iaf hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar